#4/2016 Nostalgi

Sommaren har vi på Avant ägnat åt klyschor och satt ihop ett fanzine på temat. Varför det? Jo bokmässan hade i år tema yttrandefrihet, ett tema så klyschigt att vi var tvungna att göra ett fanzine i dess ära.
Hösten ägnar vi åt nostalgi. En av mina favoritkänslor. Ni vet när man sitter i höstrusket och bläddrar igenom alla sommarbilderna på phonen och magen värms av längtan tillbaka. När man tänker på tiden Då, långt bort, innan allt detta då allt bara var så jävla underbart och fint exakt hela tiden. För människan fungerar ju så. Vi kaserar de dåliga, eller i alla fall mediokert tråkiga minnena och sparar allt fantastiskt. Vilket resulterar i att allting innan idag, var bättre än idag.

img_3138

Mitt fantastiska självförtroende

Jag står och tittar på mig själv i badrumsspegeln. Istället för det annars gulbleka kaklet skapar duschdraperiet med strandtema ett paradis bakom mig. Det är den tiden i månaden igen och mittvanligtvis kritvita ansikte lyser rött av alla finnar som tycks öka i tusental. Fan. Kommer jag någonsin växa ifrån det här?

Get over it!

Saker kommer alltid förändras, vare sig vi vill det eller inte. Jag ser ofta det dåliga i förändring och ”det var bättre förr” borde stå i min panna. Tiden går och allt förändras med den. Ni känner säkert igen er i att vänner växer i sina personligheter och förändras, familjer och släkt blir större och kan inte få plats i samma hus under julen längre och att sånt bara känns jobbigt till en början. Gör vi bäst i att vilja stanna i hur det alltid har varit?

A change of heart

Efter en makabert stressig vecka vinglar jag in på Pustervik tillsammans med min syster. Egentligen är jag alldeles för trött för att vistas bland andra människor, jag känner det nu, den där känslan av att…